Royal Park Live
Algemeen & Praktisch
  • Wat is Royal Park Live?

    Royal Park Live is een reeks koninklijke zomeravondconcerten op een bijzonder locatie: de tuin van Paleis Soestdijk te Baarn.

    Sinds 2016 vinden hier concerten plaats in de eerste weken van juli. Zowel internationale als nationale artiesten verzorgen op Royal Park Live een reeks bijzondere avonden in royale setting.

  • Wanneer is Royal Park Live?

    Royal Park Live vindt plaats in de eerste helft van juli. Welke artiesten op welke dagen spelen wordt tussen nu en april 2025 bekendgemaakt.

  • Wat is het tijdschema?

    De aanvangstijd en het tijdschema van het evenement staan vermeld op de pagina van het desbetreffende concert. Het hoofdconcert begint doorgaans rond 20:30 uur, maar dit kan per concert verschillen.

    Een uitgebreid tijdschema met het complete programma volgt enkele weken voorafgaand aan het concert en wordt op de site gecommuniceerd. Tevens ontvangen kaartkopers in de aanloop naar het concert een e-mail met meer informatie. Het tijdschema is altijd onder voorbehoud van wijzigingen.

  • Tassenbeleid

    Het is niet toegestaan grote tassen mee te nemen naar het concert. Tassen van formaat van maximaal A4 en circa 10 cm dik zijn wel toegestaan. Er zijn geen lockers aanwezig.

  • Zijn er lockers aanwezig?

    Er zijn geen lockers aanwezig, dus we raden af grote tassen mee te nemen. Bekijk hieronder wat wel en niet mag worden meegenomen.

  • Wat mag ik wel meenemen?

    — Petjes of hoeden
    — Zonnebrand (max. 200 ml)
    — Non-professionele camera’s
    — Go Pro’s (zonder accessoires)
    — Aanstekers
    — Verrekijkers

    Meer informatie over toegankelijkheid

  • Wat mag ik niet meenemen?

    — Paraplu’s
    — Eigen consumpties (eten en drinken)
    — Vuurwerk
    — Messen / wapens
    — Professionele camera’s (camera’s met verwisselbare lens)
    — Selfie-sticks
    — Muziekinstrumenten
    — Action camera-accessoires
    — Professionele videoapparatuur
    — Stoelen / bankjes / krukjes / klapstoeltjes
    — Opblaaskussens
    — Huisdieren
    — Glas en blik

    Meer informatie over toegankelijkheid

    Er zijn geen lockers aanwezig, dus we raden af grote tassen mee te nemen.

    Bij twijfelgevallen beslist de security aan de ingang of voorwerpen wel of niet mee naar binnen mogen. Zij hebben altijd het laatste woord.

  • Mogen plastic flesjes mee naar binnen?

    Ja, dat mag. Plastic flessen zonder dop mogen mee naar binnen zolang deze leeg zijn bij de ingang. Er zijn watertappunten beschikbaar bij de toiletten.

  • Wat nou als het regent?

    Dit heeft geen invloed op de doorgang van het programma. Paraplu’s mogen niet mee het terrein op. Dit in verband met de veiligheid en om het zicht voor alle bezoekers te waarborgen.

  • Mogen kinderen mee?

    We hanteren als advies een minimumleeftijd van 18 jaar. Jongeren onder de 18 dienen begeleid te worden door een meerderjarige. Iedere bezoeker heeft een geldig toegangsbewijs nodig.

  • Hoe is het terrein ingedeeld?

    Bekijk hier de plattegrond. Klik hier voor meer informatie over toegankelijkheid.

  • Tot hoe laat kan ik het terrein betreden?

    Dit kan vanaf openingstijd, kijk voor de specifieke tijd op de concertpagina op deze website van het concert in kwestie. Entree is doorlopend mogelijk tot aan het einde van het hoofdconcert.

  • Geluid

    Harde geluiden kunnen bijdragen aan gehoorschade. Royal Park Live houdt zich strikt aan de maximale geluidsnorm zoals deze door de Gemeente Baarn wordt geëist. Naast het aantal decibel bepaalt ook de tijd dat je eraan blootgesteld wordt hoe schadelijk het geluid is. Wil je voorkomen dat gehoorschade chronisch wordt, draag dan gehoorbescherming. De beleving van muziek hoeft niet minder te zijn als je goede oordoppen draagt.

  • Zijn er oordopjes verkrijgbaar?

    Ja, we bieden gehoorbescherming aan. Deze zijn verkrijgbaar bij alle barren op het terrein.

  • Ik ben iets verloren. Waar moet ik zijn voor de gevonden voorwerpen?

    Gevonden voorwerpen worden door de organisatie verzameld en later overhandigd aan de reguliere kassa van Paleis Soestdijk.

    Contact

  • Huisregels

    Bij het betreden van de concertlocatie ga je akkoord met de huisregels van Royal Park Live. Deze zijn in te zien via de contact-pagina.

  • Welke faciliteiten zijn er voor mensen met een beperking?

    Er zijn op Royal Park Live diverse ondersteunende faciliteiten aanwezig voor mensen met een beperking. Kijk op www.royalparklive.nl/toegankelijkheid  voor meer informatie.

  • Mijn vraag staat niet in deze lijst. Wat nu?

    Als het antwoord op jouw vraag niet te vinden is op deze website, neem dan contact met ons op via info@royalparklive.nl.

    Heb je een vraag over tickets? Neem dan contact op met Paylogic via customerservice.paylogic.nl

Concertkaarten
  • Ik ben op zoek naar een kaartje voor een uitverkocht concert

    De meeste concerten van Royal Park Live zijn uitverkocht. Op zoek naar een kaartje voor een uitverkocht concert? Neem een kijkje op het officiële Resale Platform. Dit doorverkoopplatform maakt het makkelijk om tickets veilig te verkopen of over te kopen. Neem regelmatig een kijkje of er tickets aangeboden worden.

    Koop geen tickets via doorverkoop-websites als Viagogo, TopTicketShop, Budgetticket, Seatwave, Onlineticketshop, etc. Van deze tickets, die niet via de officiële ticketshop verkocht worden, kunnen wij de geldigheid niet garanderen en is Royal Park Live niet verantwoordelijk voor. Daarnaast betaal je via deze websites – vaak onbewust – veel meer voor een toegangskaart dan de oorspronkelijke prijs.

    Kijk voor meer informatie over zwarthandel op www.weetwaarjekoopt.nl.

  • Ik heb tickets gekocht, maar deze zijn niet bijgevoegd bij de bevestigingsmail

    Dat klopt, je tickets moeten eerst gepersonaliseerd worden. Je ontvangt een e-mail van Paylogic wanneer jouw tickets gepersonaliseerd kunnen worden. Je daadwerkelijke tickets ontvang je 2 dagen voor het concert per e-mail. Dit gebeurt om zwarthandel zo lastig mogelijk te maken.

  • Waar kan ik tickets bestellen?

    Kaarten voor Royal Park Live zijn alleen verkrijgbaar via onze officiële website: royalparklive.nl.

    Koop geen tickets op doorverkoop-websites als Viagogo, TopTicketShop, Budgetticket, Seatwave, Onlineticketshop, etc. Deze tickets zijn ongeldig en geven geen toegang tot het terrein. Daarnaast betaal je via deze websites – vaak onbewust – veel meer voor een toegangskaart dan de oorspronkelijke prijs.

    Kijk voor meer informatie over zwarthandel op www.weetwaarjekoopt.nl.

    Wanneer je je ticket via Ticketswap hebt aangeschaft kunnen wij de geldigheid eveneens niet garanderen.

  • Welke tickets zijn er verkrijgbaar?

    Er zijn zowel staan- als zitplaatsen verkrijgbaar. Bij keuze voor een zitplaats krijg je automatisch de beste zitplaatsen naast elkaar op de tribune toegewezen.

    Er zijn ook tickets voor het mindervalidenpodium beschikbaar. Let op: de capaciteit op dit platform is beperkt. Zowel de gebruiker van de rolstoel als de begeleider dienen een mindervalidenticket te bestellen.

  • Is er een rolstoelplatform aanwezig?

    Ja, deze is aanwezig. Het rolstoelplatform staat direct naast de tribune en biedt perfect zicht op het podium.

    Om van dit platform gebruik te mogen maken, dien je een mindervalidenticket aan te schaffen. De capaciteit hiervoor is beperkt.

    Zowel de gebruiker van de rolstoel als de begeleider dienen een mindervalidenticket te bestellen.

  • Waarom moeten tickets gepersonaliseerd worden?

    Dit vragen wij om ervoor te zorgen dat bezoekers niet de dupe worden van zwarthandel. Het personaliseren van ieder ticket maakt het voor zwarthandelaren significant lastiger om een ticket tegen woekerprijzen door te verkopen.

    Een bijkomend voordeel is dat wij jou als bezoeker beter kunnen informeren over het concert.

    Het op naam zetten van tickets is verplicht en bij de entree wordt gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

  • Hoe gaat het personaliseren in zijn werk?

    Je ontvangt een e-mail van Paylogic wanneer jouw gekochte kaarten gepersonaliseerd kunnen worden.

    Voor het op naam zetten heb je deze gegevens nodig van alle personen: voornaam, achternaam, email-adres, geslacht en geboortedatum. Wanneer de tickets met succes op naam zijn gezet, worden de kaarten per e-mail naar je toe gestuurd.

    Het op naam zetten van tickets is verplicht en bij de entree wordt gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met het ID-bewijs.

  • Moet ik mijn kaartje uitprinten?

    Je hoeft je kaartje niet uit te printen, de tickets kunnen op de telefoon gescand worden, mits het scherm niet gebarsten is. We raden je aan om de helderheid van je scherm hoog te zetten wanneer je je ticket laat scannen.

  • Ik heb mijn ticket al gepersonaliseerd maar ben helaas verhinderd, wat nu?

    Het kan natuurlijk zijn dat je jouw tickets al gepersonaliseerd hebt, maar om wat voor reden dan ook niet meer naar het concert kan.

    De naam op een ticket wijzigen werkt als volgt:

    • Klik in de Paylogic-bevestigingsmail op ‘Bestellingen Beheren’
    • Klik op ‘Meer acties’ en op ‘Naamswijziging’
    • Selecteer welke kaart je op een andere naam wil zetten
    • Vul de velden in, en bevestig door de wijzigingskosten te betalenKlaar! Je ontvangt een bevestiging per e-mail

    Let op: dit kan tot 24 uur voor de show.

    Ook kun je jouw tickets aanbieden op het Resale Platform

  • Zijn er speciale tickets voor mindervaliden?

    Ja, er is een beperkt aantal kaarten voor het mindervalidenplatform beschikbaar. Het mindervalidenplatform bevindt zich links naast tribune C (zie plattegrond). Zowel de mindervalide bezoeker als de begeleider hebben een mindervalidenticket nodig om gebruik te maken van het platform.

  • Restitutie concert tickets

    Er wordt restitutie verleend wanneer een concert wordt afgelast of wanneer een concert wordt verplaatst. In alle andere gevallen wordt er geen restitutie verleend (zie de Algemene Voorwaarden). Wanneer u verhinderd bent, of bij een overmachtsituatie wordt er geen restitutie verleend. Wel kun je jouw ticket(s) aanbieden op het Resale Platform.

  • Ik heb een andere vraag over tickets

    Staat het antwoord op jouw vraag over tickets niet op deze pagina? Neem dan contact op met Paylogic via customerservice.paylogic.nl.

  • BTW-factuur

    Er wordt alleen een BTW-factuur verstuurd bij B2B-transacties. Neem hiervoor contact op met info@agentsafterall.nl. Alle transacties die via de ticketlink/ticketshop op deze website verlopen worden gezien als B2C-transacties.

Bereikbaarheid & Locatie
  • Wat is het adres van Royal Park Live?

    Het adres van Royal Park Live is Amsterdamsestraatweg 1, Baarn. Zet de navigatie uit wanneer je de verkeersborden “P ROYAL PARK” ziet. Volg te allen tijde de aanwijzingen van de verkeersregelaars op.

  • Zijn er parkeerplekken aanwezig?

    Ja er zijn parkeerplaatsen aanwezig, zowel in de vorm ‘P-Paleis (dichtbij)’ als ‘Transferium Royal Park (regulier)’. Met een Parkeerkaart ‘P-Paleis (dichtbij)’ parkeer je jouw auto op het terrein van het paleis. Met parkeerkaart ‘Transferium Royal Park (regulier)’ parkeer je jouw auto 5 á 10 minuten verderop van de Royal Park Live locatie. Navigeer hiervoor naar Paleis Soestdijk en volg de borden ‘P-Transferium’

    Pendelbussen
    Een gratis rit met de pendelbus brengt je vanaf het Transferium naar het Paleis en na afloop weer terug naar je auto. De pendelbus rijdt doorlopend tot 00:30 uur ’s nachts. Er rijdt geen pendelbus vanaf het treinstation.

    Tip: Bestel een parkeerticket vooraf online in de ticketshop van het evenement waar je naartoe gaat. Zo ben je verzekerd van een parkeerplek. De parkeerkaart is in de voorverkoop voordeliger. Er zijn geen andere parkeervoorzieningen in de buurt van Paleis Soestdijk.

    Mindervalidentickets
    Houders van een mindervaliden-toegangsticket kunnen parkeren op P-Paleis, hier dienen zij wel apart een parkeerkaart voor aan te schaffen. Deze schaf je via onze site aan via de webpagina van het desbetreffende event. In de week voor het concert krijgen de houders van een mindervalide ticket een e-mail toegestuurd met parkeerinstructies.

  • Wat is de route naar Royal Park Live met de auto?

    Vanuit de richting Utrecht/Almere:
    Ga vanaf de A27 richting Hilversum en neem daar de A1 richting Amersfoort en neem de afrit 10 richting Soest.

    Zet daarna de navigatie uit en volg de borden (afhankelijk van het aangeschafte parkeerticket)  “Transferium Royal Park” of “P-Paleis”. Check je parkeerkaart voor welk parkeerterrein je een ticket hebt aangeschaft.

    Vanuit richting Amersfoort/Amsterdam: Op de A1 neem je afrit 10 richting Soest. Zet daarna de navigatie uit en volg de borden “Transferium Royal Park” of “P-Paleis” Check je parkeerkaart voor welk parkeerterrein je een ticket hebt aangeschaft.

    Mindervaliden volgen de borden “P-Paleis”. Met een entreebewijs/ticket  “mindervaliden”  in combinatie met een regulier parkeerticket kun je parkeren op P-Paleis

  • Ik wil met andere bezoekers meerijden of andere bezoekers met mij laten meerijden. Kan dat?

    Jazeker! Goed idee. We werken hiervoor samen met Slinger. Deel jouw lege autostoel(en) met anderen of rij zelf met iemand mee. Samen rijden is veel gezelliger, beter voor je portemonnee én natuurlijk het milieu. Hier lees je alle informatie.

  • Is Royal Park Live bereikbaar met openbaar vervoer?

    Ja, Royal Park Live is goed met openbaar vervoer bereikbaar. We raden aan de auto te laten staan en met het OV te komen.

    Vanaf Station Baarn loop je in 25 minuten naar het Paleis. Er rijden geen pendelbussen, wel rijden er OV-bussen van en naar het paleis. Kijk voor je vertrekt op ns.nl en 9292.nl voor de actuele reisinformatie.

  • Rijden de reguliere openbaar vervoer lijnen?

    Ja, er rijdt een bus van treinstation Baarn en treinstation Soest naar het Paleis, Amsterdamsestraatweg 1 Baarn. Zie 9292.nl voor actuele reisinformatie.

  • Is er een Kiss & Ride aanwezig?

    Ja, hier kun je mensen ophalen en afzetten. De Kiss & Ride is gevestigd aan de overzijde van de paleistuin. Volg de borden ‘Kiss & Ride’.

  • Kan een taxi mij afzetten bij het terrein?

    Ja, een taxi kan bezoekers afzetten bij de Kiss & Ride bij het paleis.

  • Is er een fietsenstalling aanwezig?

    Ja, deze is aanwezig en gratis te gebruiken. We raden buurtbewoners aan zoveel mogelijk op de fiets te komen. Je hebt geen last van files, je stalt je fiets op loopafstand van het terrein én het is bovendien milieuvriendelijk.

  • Overnachten in de omgeving

    Op zoek naar een hotel in de omgeving? We kunnen Hilton Royal Parc Soestduinen aanbevelen.

    Dit Hilton Hotel is vernoemd naar Paleis Soestdijk en met de Royale kamers en het Koninklijke ontbijt kun je de volgende dag nog even heerlijk nagenieten.

  • Is er een mindervaliden parkeerplaats?

    Bezoekers met een Mindervaliden ticket volgen de borden “P-Paleis”. Met een entreebewijs/ticket “mindervaliden”  in combinatie met een regulier parkeerticket kun je parkeren op P-Paleis

    Ga vanaf de A27 richting Hilversum en neem daar de A1 richting Amersfoort en neem de afrit 10 richting Soest.

    Zet daarna de navigatie uit en volg de borden (afhankelijk van het aangeschafte parkeerticket)  “Transferium Royal Park” of “Parkeren Paleis”. Check je parkeerkaart voor welk parkeerterrein je een ticket hebt aangeschaft.

     

    Kijk voor meer informatie op www.royalparklive.nl/toegankelijkheid

    Vanuit richting Amersfoort/Amsterdam. Op de A1 neem je afrit 10 richting Soest. Zet daarna de navigatie uit en volg de borden “Transferium Royal Park” of “Parkeren Paleis” Check je parkeerkaart voor welk parkeerterrein je een ticket hebt aangeschaft.

  • Ik heb een beperking, wat is er mogelijk?

    Kijk voor een overzicht op www.royalparklive.nl/toegankelijkheid

Eten & Drinken
  • Zijn er eetgelegenheden aanwezig?

    Op Royal Park Live zijn voldoende eet- en drinkgelegenheden aanwezig. In de diverse foodtrucks vind je een verscheidenheid aan gerechten. Klik hier voor het menu van dit jaar!

  • Beker retoursysteem

    Middels ons beker retoursysteem worden gebruikte plastic bekers afgevoerd in een mono afvalstroom om vervolgens gerecycled te worden. Wel zo milieuvriendelijk.

    Hoe werkt het beker retoursysteem?
    – Bij de eerste bestelling van de drankjes betaal je met de bekermunt die je bij binnenkomst hebt ontvangen
    – Bij volgende bestellingen lever je jouw beker(s) in en betaal je enkel de drankjes
    – Beker(s) kwijt? Dan betaal je naast voor de drankjes ook voor nieuwe beker(s)

  • Betalen met PIN

    Bij de foodtrucks en barren kan alleen met PIN betaald worden.

  • Ik heb een allergie / medische reden die mijn dieet beperkt. Mag ik mijn eigen eten meenemen?

    Het meenemen van eigen consumpties is niet toegestaan, maar wanneer dankzij een allergie en/of medische reden jouw dieet gelimiteerd is, kan je in aanmerking komen voor een ontheffing.

    Stuur hiervoor een e-mail naar info@royalparklive.nl met ‘Ontheffing eigen consumpties’ in de adresregel. Leg in de e-mail kort uit om welke reden je eigen consumpties mee moet nemen. Wij nemen de aanvragen in behandeling en zullen per e-mail hierop antwoorden. Mocht jouw aanvraag geaccepteerd zijn, neem deze dan mee naar de entree en laat deze zien aan de beveiliging.

  • Geen alcohol onder de 18

    Op Royal Park Live zal er streng op worden toegezien dat er aan bezoekers onder de 18 geen drank wordt geschonken.

    Personen vanaf 18 jaar kunnen op het terrein op vertoon van hun legitimatie een polsbandje halen waarmee zij gerechtigd zijn om alcohol te drinken.

    Bij twijfel zal ook door barpersoneel om legitimatie worden gevraagd.